Sisältöä, jossa on sisältöä

Fiktiivinen tositarina

Olipa kerran Pekka.

Pekka oli kätevä käsistään ja osasi korjata ihan mitä vain. Kaikki asukkaat Pekan kotikylässä tunsivat hänet. Aina kun jotain meni rikki, Pekka kutsuttiin hätiin. Harvinaislaatuisten korjaustaitojensa ansiosta Pekkaa kutsuttiin kylällä lempinimellä Paikkaaja-Pekka. Pekka tunnettiin myös ystävällisestä hymystään ja iloisesta asenteestaan. Vuosien varrella korjaustöistä muodostui Pekalle kokopäivätyö ja sen ympärille syntyi menestyvä yritys.

Eräänä päivänä Pekka muutti toiseen kaupunkiin. Pekka halusi jatkaa hänelle niin rakasta työtä myös uudella asuinpaikkakunnallaan. Koska kotikylässä Pekan mainonta oli perustunut pelkästään puskaradioon, täytyi Pekan alkaa nyt markkinoimaan itseään saadakseen korjauskeikkoja.

Pekka kirjoitti kotisivuilleen:

”Korjaan kaiken. Ota yhteyttä puhelin numerooni! T: Paikkaa ja Pekka”.

Sen tehtyään hän laittoi puhelimensa soittoäänet täysille ja istui alas. Sitten Pekka odotti. Ja odotti. Ja odotti. Puhelin ei kuitenkaan soinut. Mitä ihmettä, Pekka ajatteli, eikö tässä kaupungissa tosiaan ole mitään mikä kaipaisi korjaamista?

Muutamaa päivää myöhemmin Pekan puhelin soi. Pekka hyppäsi innokkaana tuoliltaan. Olisiko siellä asiakas? Puhelimen päässä oli kuitenkin tuttu ääni vanhoilta kotikulmilta. Se kuului Pekan ystävälle Matille, joka soitteli kysyäkseen miten Pekan bisnekset uudella alueella ovat lähteneet käyntiin. Pekka kertoi, ettei yhtäkään korjausapua tarvitsevaa henkilöä tuntunut koko kylästä löytyvän.

”Olethan muistanut mainostaa?” Matti kysyi. Pekka kertoi tekstistä kotisivuillaan. Matti kauhistui. ”Ethän sinä tuolla tavalla erotu kilpailijoiden joukosta.”

Pekka oli ymmällään. Eikös siellä nyt ollut kaikki oleellinen?

Matti oli taitava kirjoittaja ja halusi auttaa Pekkaa. Hän kirjoitti Paikkaaja-Pekan kotisivuille esittelyn Pekasta. Hän kirjoitti siitä, miten Pekka oli tullut tunnetuksi kotipaikkakunnallaan ilmiömäisestä taidostaan korjata ihan mitä vain. Hän kirjoitti, miten Pekan lähdön jälkeen kotikylässä oli kaikki rempallaan, koska kukaan ei osannut korjata asioita yhtä tehokkaasti kuin Pekka. Hän kirjoitti Pekan ystävällisyydestä ja iloisesta asiakaspalvelusta. Lopuksi Matti tarkisti tekstin huolellisesti kirjoitusvirheiden varalta.

Pian Paikkaaja-Pekan puhelin soi taukoamatta. Pekka sai paljon korjauskeikkoja ja lunasti maineensa myös uudella paikkakunnalla. Sana Pekan tarinasta ja osaamisesta alkoi kiiriä ympäri valtakuntaa.

Tarina on kärjistetty ja sen hahmot ovat fiktiivisiä. Juoni on kuitenkin usein täyttä totta.
Sen opetus on: Älä ole kuin Pekka. Kaikkea ei tarvitse eikä voi osata tehdä itse.

Kun haluat keskittyä ydinosaamiseesi, ulkoista sisällöntuotanto.

Tekstisisältöön kannattaa panostaa, jos:

  • Yritykselläsi tai tuotteellasi on tarina, joka ansaitsee tulla kuulluksi
  • Haluat herättää ajatuksia, naurattaa, itkettää tai aiheuttaa jonkin muun tunnetilan
  • Haluat olla uskottava ja välittää viestisi ilman kirjoitusvirheitä
  • Haluat tavoittaa kohderyhmäsi
  • Haluat erottua positiivisella tavalla informaatiotulvasta ja sisältöviidakosta

Autamme mielellämme kaikkien yrityksesi tekstisisältöjen kanssa:

  • Verkkosivut
  • Sosiaaliset mediat
  • Google
  • Printtimainonta
  • Esitteet
  • Omien tekstiesi oikoluku
  • You name it

"You can make anything by writing."

- C.S. Lewis

Haluatko kuulla lisää?

Jatka lukemista

Data ja mainonta

Data – vallan mainio työkalu Data on teoriassa ykkösiä ja nollia. Käytännön tasolla data on oleellista tietoa nykyisten ja tulevien

Lue lisää ›

Kotisivut hinta

Kotisivut ja villit hinnat lännessä Mitä kotisivut maksavat? Mistä kotisivujen hinta koostuu? Siinä ne klassikkokysymykset, kun kotisivujen tekijälle on tarvetta.

Lue lisää ›

Haluatko saada yrityksesi näkyville?

Tehdään se yhdessä!