Käyttäydytäänkö sivuillasi halutulla tavalla?

Sivuston käyttäjäkokemus

Kotisivujen ja verkkokauppojen käytettävyystutkimus

Hyvin suunniteltu käyttöliittymä kaikissa digitaalisissa laitteissa on edellytys pitkäikäiselle ja toimivalle tuotteelle. Samalla se luo käyttäjälle arvoa ja sitouttaa tuotteeseen. Hyvin suunniteltu käyttöliittymä tehostaa toimintaa, parantaa tuottavuutta, vähentää turhautumista ja lisää tyytyväisyyttä.

Niin myös yritysten kotisivuissa sekä verkkokaupoissa. Hyvä tuottava sivusto on monen harkitun osan summa.

Paketti

Sivuston käytettävyysanalyysi sekä tuloksia parantava optimointisuunnitelma.
950
  • Nykytilatutkimus, analyysi ja optimointisuunnitelma
  • Tutkimuksen kesto 1kk
  • Raportointi
  • Tulokset käydään yhdessä läpi esimerkiksi ruudunjaolla, tai palaverissa kasvotusten

Hinnat alv. 0%.

Hotjar – astetta syvemmälle asiakashankinnassa

Hotjar on kotisivuille asennettava kävijäseurannan työkalu, jonka avulla pääsemme analysoimaan sekä optimoimaan sivustosi sivustovierailijoiden liikkumisen sekä käyttäytymisen perusteella. Hotjar ei sulje pois tavallisimpia kävijäseurannan työkaluja, kuten Google Analyticsia, vaan nämä tukevat toisiaan. Google Analytics on hyvin datalähtöinen, Hotjar enemmän visuaalinen. Se kertoo kuvina ja videoina, mitä käyttäjät sivustollasi tekevät helposti ymmärrettävässä muodossa.

Yleisimmät optimointitoimenpiteet analyysin jälkeen

Lämpökarttojen ja eri sivujen skrollauksia seuraamalla yleisimpiä oivalluksia ovat, että jotkut tärkeimmät alasivut ovat liian pitkiä sisällöltään. Eli harva varsinkaan mobiilissa skrollaa sivuja alas asti. Välillä myös yhteydenottolomakkeissa on paljon kysymyksiä, joihin ei enää vastata ja näin yhteydenotto jää tulematta. Ratkaisu löytyy sivuston rakennetta päivittämällä. Anna asiakkaiden löytää halutuimmat tuotteet ja palvelut helposti.

Sivuille rakennetaan selkeä ja riittävän yksinkertainen hierarkia ja tekstipohjaisia, helposti erottuvia linkkejä.

Sivustovierailija voi myös yrittää saada lisätietoa tuotteesta tai palvelusta, mutta ei ole linkkiä mistä klikata eteenpäin. Sisäisillä linkityksillä vierailija ohjataan haluttuun suuntaan.

Näet minne käyttäjät ovat klikanneet. Puhelimille, tableteille ja tietokoneille löytyy omat datansa, joista tutkitaan, mihin käyttäjät klikkaavat ja ovatko he itse asiassa huomanneet niitä kohtia, joihin haluaisit heidän klikkaamalla päätyvän.

Parannamme ja tehostamme sivujesi tuloksia.

Haluatko saada yrityksesi tyylikkäästi näkyville?
Tehdään se yhdessä!