Google-mainonta

Hakusanamainonta

Hakusanamainonnalla tarkoitetaan maksullisten tekstimainosten ostamista hakukoneisiin. Tällöin määritetään yrityksesi toimintaan liittyviä hakusanoja, joilla ihmiset tekevät Google-hakuja. Ja luodaan avainsanoihin sopivia mainoksia. Nämä mainokset näkyvät luonnollisten hakutulosten yläpuolella sekä alapuolella. Maksat vain siitä, kun joku klikkaa mainostasi, et maksa siis turhaan siitä että se on vain näkyvissä. Mainoksen hinta määräytyy mm. sen mukaan, kuinka korkealla mainos näkyy listauksessa ja kuinka kilpailtu kyseinen hakusana on. Hyvin ja huolellisesti toteutetulla hakusanamainonnalla voidaan vahvistaa yrityksesi brändiä, jakaa tärkeää informaatiota sekä hankkia runsaasti uusia asiakkaita.

Hakusanamainonnan avulla tavoitat ostopäätöstä tekemässä olevat ihmiset. Mainoksesi voidaan kohdentaa myös esimerkiksi kaupungin, aiheen, kielen, vuorokaudenajan tai sivustolla aiemmin vierailleiden käyttäjien mukaan. Jos yrityksesi toimii vain paikallisesti, niin mainoksia ei kannata suunnata koko Suomen alueelle, vaan ne kannattaa kohdentaa tietylle paikkakunnalle.

Google Display-mainonta

Display-mainonnalla tarkoitetaan Googlen hakutulosten ulkopuolella sijaitsevia mainoksia, joita se tarjoaa display-verkoston kautta näytettäväksi. Google Display-verkosto on yli miljoonan verkkosivuston, videon ja sovelluksen ryhmä, jossa mainoksiasi voidaan näyttää. Mainonta voidaan toteuttaa kuva- tai tekstimainoksina ja mainos tavoittaa Display-verkostossa yli 90% internetin käyttäjistä. Myös Display-mainonnassa maksetaan hakusanamainonnan tapaan vain klikkauksista eli pelkkä näkyvyys ei maksa yrityksellesi mitään. Voit itse määritellä halutko mainoksesi näkymään tietyillä sivustoilla tai kohdentaa sen näkymään tiettyjä aihetta käsitteleviin sivustoihin tai kohderyhmiin. Sijoittelun avulla voit kohdentaa mainoksen vaikkapa oman alasi blogiin. Display-mainonnan avulla voit kohdistaa mainoksesi näkymään esimerkiksi seuraavilla sivuilla: YouTube, Iltalehti, Ilta-Sanomat, MTV3, Suomi24, Tori, Taloussanomat sekä Oikotie.

Remarketing eli uudelleenmarkkinointi

Nykyään verkossa liikkuminen on vähentänyt asiakasuskollisuutta tai saanut sen puuttumaan kokonaan. Lisäksi vanhat asiakassuhteet jäävät helposti hieman vähemmälle huomiolle keskitettyessä vain uusien asiakkaiden etsimiseen. Uudelleenmarkkinointi eli remarketing mahdollistaa sellaisten ihmisten ja asiakkaiden tavoittamisen, jotka ovat käyneet sivustollasi jo aiemmin. Vaikka asiakas poistuisi sivustoltasi tekemättä ostoksia, uudelleenmarkkinoinnin ansiosta on mahdollista tavoittaa potentiaalinen asiakas uudelleen heidän selatessaan muita verkkosivustoja. Se mahdollistaa sen, että voit näyttää heille houkuttelevia tarjouksia ja viestejä, jotka rohkaisevat asiakasta palaamaan sivustollesi ja tekemään ostoksen. Vain noin 3% sivustolle saapuvista ihmistä on valmis tekemään ostopäätöksen heti ja uudelleenmarkkinoinnin avulla tavoitetaankin loput 97% ihmisistä. Remarketing on kustannustehokas mainonnan muoto, koska mainoskampanjan tarkoitus ei aina ole saada asiakasta klikkaamaan mainosta, vaan varmistaa että yrityksesi pysyy asiakkaan mielessä.

Facebook ja sosiaalinen media

Facebook on yksi käytetyimpiä sosiaalisen median kanavia, Suomessakin sitä käyttää noin 2.5 miljoonaa ihmistä ja sitä kautta ihmiset jakavat kokemuksiaan, niin positiivisia kuin negatiivisia. Voit Facebookin avulla moninkertaistaa yrityksesi näkyvyyden vähällä vaivalla. Sosiaalisen median kautta pääset lähemmäs mahdollista potentiaalista asiakasta ja esimerkiksi Facebookin kautta saatava hyöty voikin olla moninkertainen panostukseen verrattuna. Olemme toteuttaneet lukuisia mainoskampanjoita Facebookiin. Ota yhteyttä, niin voimme yhdessä katsoa ja suunnitella, kuinka voit parhaiten hyödyntää Facebookin ja muiden somekanavien potentiaalia yrityksesi parhaaksi.

YouTube-mainonta

YouTube on internetissä toimiva Googlen omistama videopalvelu, johon käyttäjät voivat lisätä omia videoitaan, sekä katsoa että kommentoida muiden käyttäjien videoita. YouTubeen ladataan joka minuutti 100 tuntia videosisältöä, päivittäin palvelussa katsotaan neljä miljardia videota ja kuukaudessa siellä käy miljardi erillistä käyttäjää. Lisäksi Suomessa YouTube on toiseksi suosituin verkkosivusto. Näiden faktojen ansiosta YouTube on mahdollisuuksien paikka yrityksesi mainonnalle. Palvelussa mainosvideo näytetään ennen katsojan varsinaisesti katsomaa videota ja viiden sekunnin jälkeen katsoja voi joko jatkaa sen katsomista tai ohittaa sen. Tämän takia onkin todella tärkeää, että mainos on mielenkiintoinen, vangitseva, sekä laadukkaasti toteutettu, jotta se halutaan katsoa loppuun asti. Koska YouTubessa maksat ainoastaan klikkauksista tai siitä, että katsoja katsoo videon loppuun asti, on se mainosmuotona erittäin kustannustehokas. Ota yhteyttä, niin katsotaan yhdessä miten yrityksesi voi hyötyä YouTuben monista mahdollisuuksista.

Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimuksen avulla on tarkoitus selvittää verkkosivustojen markkinoinnissa käytettävät keskeiset avainsanat, eli ne hakutermit, joiden avulla asiakas hakee yrityksen palveluja tai tuotetta. Tämän lisäksi avainsanatutkimuksen osana on etsiä yksittäisten hakusanojen lisäksi avainsanayhdistelmät, koska hakukoneiden avulla internetistä etsitään yhä yksityiskohtaisempaa informaatiota ja tällöin niin sanotut pitkän hännän haut korostuvat. Kun asiakas etsii informaatiota, käyttää hän tarkkoja hakutermejä löytääkseen etsimänsä, Tämän takia on hyvin tärkeää, että sivujen sisältö sopii hyvin hakutermiin, jotta asiakas löytäisi juuri sinun yrityksesi sivuille.

Ota yhteyttä

Olemme työskennelleet vuonna 2006 alkaneella yritystaipaleella muun muassa heidän kanssaan.

admareyrittajahellekiramiLTnilannipromecprodigyintertpstutowarmiariikkuTurun Uunisepät Oyfenniaplmsalamasaneerauskallioinenhelsingin yliopistoturun yliopistoterveyden ja hyvinvoinnin laitos

 

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä ja pyydä tarjous!

Ota yhteyttä!